You are here

Home

2017-es Blood Bowl liga

Utolsó módosítás: 2017. január 20.

Read the English version here.

A 2017-es Blood Bowl liga (továbbiakban csak: liga) a 2017. év budapesti (és környéki) Blood Bowl játékosainak kb. fél évig tartó, nagyjából 10 játékhetes meccssorozata, ami a Blood Bowl Competition Rulebook szabályaira épül, kiegészítve és módosítva a Blood Bowl legújabb, 2016-os kiadásának újításainak egy részével. Az induláshoz szükséges valamennyi tudnivaló elérhető ebből a kiírásból vagy a hivatkozott dokumentumokból, oldalakból.

Milyen szabályokkal? -> 2017-es szabályok

Mikor? -> 2017. január 9-től kb. júniusig, havonta 2 lejátszandó meccs

Hol? -> Budapesten (és környékén) bárhol, pl. a Gép-Házban, a Hammertime Caféban, otthonodban, stb.

Mennyiért? -> 2000 forint éves nevezési díjért

Jutalmak, díjak? -> A játék öröme. Na jó, azért akad némi díjazás is.

Nevezési határidő -> 2017. január 6., 23:59:59; (Figyelem! Ez egy péntek éjszakai időpont!)

Segítség! Érdekel/indulnék, de nincs meg ez vagy az, nem tudom, nem vagyok biztos, stb. -> LFG Fórum vagy a kapcsolat űrlapon. vagy a Facebookon.

Ha felkeltettük érdeklődésedet, olvasd el a részleteket, alább, esetleg vess egy pillantást a korábbi ligák eredményeit tartalmazó OBBLM oldalra vagy nézelődj ezen a honlapon.


Indulási feltételek

Ha elindulnál a ligában, az alábbiakra lesz szükséged:

Edző -- így hívjuk az élő személyt, aki irányítja a csapatot, téged. Sajnos szükségszerű, hogy vagy budapesti lakos legyél vagy hajlandó legyél a meccsekre a (magyar...) fővárosban megjelenni, ismerd a Blood Bowl szabályait, rendelkezz (akár minimális) táblás Blood Bowl tapasztalattal. Ha még nincs tapasztalatod, gyere el versenyekre vagy a fenti elérhetőségek valamelyikén keress egy-két edzőmeccsre partnert.

Vezetőedző figura - az a figura, ami a 2016-os Death Zone Season One szabályok alapján az Edzőt jelképezi.

Csapat, játékosokkal -- kötelező a fajnak megfelelő fantasy football csapattal indulni. LEGO, kinderfigura, stb. nem megengedett, illetve "átsminkelt" csapat -- ahol pl. az elkapó egy falábú kalóz vagy a minotaurusz egy unikornis, stb. -- indulását csak előzetes egyeztetést követően áll módunkban elfogadni. A csapatod, játékosaid nevére nincs megkötés, a jóízlés határain belül bármi megengedett. Az új szabályok értelmében nem árt, ha van egy vezetőedző figurád is!

Csapat festés -- ajánlott legalább 3 színnel festett csapat indítása, de a festetlenség -- a korábbi gyakorlatnak megfelelően -- szankciókat nem von maga után, viszont csekély bónusszal jár.

Nevezési díj -- 2000 Ft, amit számlaszámra kérünk utalni, miután a nevezésedet elfogadtuk. (Az előre utalást elkerülendő ide nem is írunk számlaszámot.) Alternatívaként a nevezési díj 1000 Ft, ha felajánlasz a díjazásban vagy a tombolában felhasználható tárgynyereményt, eszközt. (Pl. figura, blokk kocka, tábla, stb.) A felajánlásra megkötés, hogy a Blood Bowl-hoz kapcsolódjon, és minimális értékkel bírjon, pl. ne egy sima hatoldalú dobókocka legyen.

Nevezés módja --  A nevezésedet email-ben jelezd a swifty.coninor és a kisguciilles Google mail címekre (vagyis @gmail.com). MINDKÉT CÍMRE KÜLDD EL A NEVEZÉST!

Név: Kis Pista
Becenév: killermiller
Csapat neve:
Telefon: +36-20-555-8888
Email: km19612@gmail.com

Opcionális: FB, Twitter, stb. elérés

Kitartás -- légy oly' jó, és játszd le azt a kb. 10-12 meccset, amiben érintett vagy, ha egyik-másikat nem tudod, még időben kérj helyettesítést!

--


Lebonyolítás

Csapatok

Legfeljebb TV1000-es, CRP (Competition Rules Pack) csapatok, az alábbi kiegészítésekkel:

* indítható Slann, Underworld, Chaos Pact csapat;

* elosztható 3 normál szakértelem (skill) a játékosok között. Egy játékos csak egy szakértelmet kaphat.

Azz új szabályoknak megfelelően az ember elkapó (human catcher) ára/értéke 60000 arany, a félszerzetek faembere (halfling/treeman) rendelkezik az új Timmm-ber! szakértelemmel, még ha ezt a csapatnyilvántartó alkalmazás (OBBLM) esetleg nem is kezeli. Az erdei elfek faembere (wood elf/treeman) nem rendelkezik Timmm-ber! szakértelemmel.

 

Liga ütemezése

Alapszakasz: a liga első, hosszabb, (nagyjából) körmérkőzéses szakasza, az itt elöl végzők jutnak a rájátszásba.
Rájátszás: a liga második, rövidebb, kieséses szakasza, ahol az alapszakasz összesített táblázatának első felében végzettek vívnak a végső győzelemért.

Csoportokmeccsek száma

Jelentkezők számától függően az alábbiakra törekszünk:

* legfeljebb 10 meccses alapszakasz

* legfeljebb 3 fordulós rájátszás

Kiemelés

Mivel a kiemelés, illetve egyáltalán csoportok kialakítása a csak a végső létszám ismeretében lehetséges, ezért az alábbiakban egy olyan példát mutatunk be, ahol 4 kalapból húzzuk a csoportok résztvevőit.

Kiemelés - példa 4 kalapból húzásra

Az elmúlt évek teljesítménye alapján -- az OBBLM-et felhasználva mint forrást--, a cél a csoportok erőviszonyainak minél egyenletesebb eloszlása. Az OBBLM alábbi oldalát használjuk:

OBBLM rangsor

A rangsoroláshoz feltétel a minimum 10 mérkőzés megléte!

Ezen felül segítségül hívjuk a Fumbbl értékelés rendszerét is, hogy a megfelelő rangú edzők megfelelő helyre kerüljenek. Ennek leginkább az a szerepe, hogy a ligákat esetleg idő előtt befejezők eredménye ne torzíthassa a besorolásukat. 

A FUMBBL rang miatt egy edző:
- nem kerülhet a negyediknél jobb kalapba, ha Rookie besorolású ÉS legalább FUMBBL 10 meccset játszott
- nem kerülhet a harmadiknál rosszabb kalapba, ha legalább Emerging Star besorolású
- nem kerülhet a másodiknál rosszabb kalapba, ha legalább Star besorolású
- csak első kalapba kerülhet, ha Super Star vagy Legend besorolású.

Játékhét

Egy játékhét két valós hétből (14 napból) áll, a húsvéti (ill. most már nagypénteki-húsvéti) időszakban a játékhét hossza 3 hét.

Az első játékhét kezdete: 2017. január 9., hétfő
Alapszakasz: 2017. január 9-június 4. (10 játékhét esetén)
Rájátszás: 2017. június 5-június 30.

FIGYELEM! A korábbi gyakorlattól eltérően a 2017-es szezonban két hét után automatikusan lezáródik a forduló! 

Rájátszás

A rájátszásba az induló 16 csapatból 8 jut be, és az alábbiak szerint folytatja a küzdelmeket:

Negyeddöntő:

Résztvevők:

(Rangsor: pontszám, egymás elleni eredmény, TD különbség+CAS különbség (netTD+netCAS))

X1 a legjobb csoportgyőztes
X2 a második legjobb csoportgyőztes
X3 a harmadik legjobb csoportgyőztes
X4 a negyedik legjobb csoportgyőztes
X5 a legjobb nem csoportgyőztes csapat
X6 a második legjobb nem csoportgyőztes csapat
X7 a harmadik legjobb nem csoportgyőztes csapat
X8 a negyedik legjobb nem csoportgyőztes csapat
 
Negyeddöntő párosítása:
X1-X8, X2-X7, X3-X6, X4-X5
 
Elődöntő:
 
Legjobb X helyen továbbjutó a legrosszabb X helyen továbbjutóval (a másik meccs adott). A győztesek vívják a döntőt.

 

 

Mérkőzések

Időpont egyeztetés

A felek a mérkőzések egyeztetését az LFG megfelelő fórumán kötelesek lebonyolítani:

LFG Blood Bowl Liga 2016 fórum (hamarosan lesz 2017-es is...)

Ha egy mérkőzést nem játszanak le időben a felek, és az egyeztetés nem az LFG fórumon zajlott, akkor annak az eredménye kettős feladás!

Helyettesítés

Egy szezonban legfeljebb két helyettesítés kérhető, ha nem sikerül helyettest találni, nem ér rá a helyettes vagy már kétszer helyettesítették az Edzőt, a mérkőzést fel kell adni.

Változás a 2017-es szezonra: a felek kötelesek a játékhét feléig jelezni, amennyiben helyettest igényelnek! Aki ezt elmulasztja, az automatikusan feladásra vár státuszba kerül, és az ellenfelének a jóindulatán múlik, hogy egy később beugró helyettesítővel hajlandó-e asztalhoz ülni. 

Feladás

Feladás történhet meccs közben vagy a meccstől való távolmaradással. A feladás következményeit (elveszett bevétel, MVP, stb.) a szabálykönyv (CRP) taglalja. A szabálykönyvtől eltérően a győztes csapat nem kapja meg a vesztes bevételét. Meccs közbeni feladás esetén a másik fél automatikusan megnyeri a találkozót, ha vesztésre vagy döntetlenre állt, 1 góllal, egyébként az addig kialakult eredménnyel.

Feladásnak minősül az is, ha egy csapat nem jelenik meg a mérkőzésen, ekkor a szabálykönyvben részletezetteken felül. másik csapat javára 1-0-ás győzelem könyvelendő.

A szervezők dönthetnek úgy, hogy figyelmen kívül hagyják az 51 sztárjátékos pont feletti sztárokra vonatkozó szekciót (CRP 29. oldal, a sztárok elhagyják a csapatot d6/1-3-onl).

Biztosíték a feladás ellen

Egy mérkőzés nem zárulhat annak az Edzőnek a feladásával, aki a (meccs szempontjából előző) forduló végét megelőző nap éjféléig (vagyis ált. szombat éjfélig) felajánl a soron következő ellenfelének legalább három, Blood Bowl meccsre alkalmas időpontot* és helyszínt**!  Ha a felajánlásokat követően nem jön létre a találkozó, vagy azért mert az ellenfél nem fogadta el ezeket vagy mert csak később, pl. a forduló megkezdése után kezdett volna el egyezkedni, a "Feladás" szakasz szerint kell eljárni, az ellenfél csapatot meg nem jelentnek tekintve.

Kivétel ez alól, ha az ellenfél is felajánl a határidőig három Blood Bowl meccsre alkalmas időpontot és helyszínt, ám a felajánlásokból képzett, időpont-helyszín párokból álló halmaznak nincs metszete -- vagyis egyik félnek sem felelnek meg a másik által ajánlott időpontok --, ekkor, ha nem sikerül mégis lejátszani, a találkozó sorsáról a szezon utolsó két fordulójában a ligafelelősnek kell döntenie, egyébként a mérkőzés 0-0-ás eredménnyel, bevétel és MVP-k nélkül könyvelendő.

*Blood Bowl meccsre alkalmas időpont: hétköznap 16:30-18:30-as kezdés vagy ennél nagyobb időszak, pl. "hétfőn bármikor", "kedd délután max. 17 órás kezdéssel", stb.
**Blood Bowl meccsre alkalmas helyszín: Barcraft 2 (1?), Gép-Ház, Hammertime Café, az ellenfél otthona, az ellenfél beegyezésével az Edző által megjelölt egyéb helyszín

Mérkőzések előkészülete

* Minden, a szabálykönyvben (CRP) meghatározott támogatás (inducement) használható, így a kártyák is.

* A meccsre festett figurákkal fölálló csapatot a 3. fordulótól kezdve 1 extra szurkolólány ÉS 1 extra segédedző kíséri. Vezetőedző figura használata esetén az ő festettsége is számít.

Közös nevezők

Ezek az opciók kizárólag mindkét edző beleegyezésével használhatók:

* Az edzők megegyezhetnek abban, hogy a mérkőzés előtt mindketten húznak 1-1 speciális kártyát, a fun (sic!) faktort növelendő. (Ilyenkor javasolt ugyanabból a kategóriából vagy értékig húzni.)

* Az edzők megegyezhetnek abban, hogy sakkórával mérik a játékidőt, ami vagy fejenként 64 szabad elosztású percet jelent (azaz az egész mérkőzésre 64-64 percet) vagy a szabálykönyvben is javasolt körönkénti legfeljebb 4 percet. Ha egy edző ideje elfogy, a 64 perces rendszer esetén akcióként kizárólag a fekvő játékosainak felállítását/kábulatból fekvőbe fordítását végezheti el


Pontozás

Győzelem: 4 pont
Döntetlen:  2 pont
Vereség: 0 pont
Legalább 3 TD elérése: +1 pont
Vereség egy TD különbséggel: +1 pont

Egyéb megmozdulásokért (gól, sérülés, stb.) nem jár pont, feladott mérkőzésért 0 pont jár.

 

Díjazás

A díjakra jogosult minden olyan, a ligában induló edző, aki a díj elnyerésének feltételeit teljesíti, kivéve a szervezők (és hozzátartozóik), akik sorsolt díjakat nem nyerhetnek. A díjak mellett feltüntettük a hozzávetőleges nagyságrendet:

A liga győztese                       - Blood Bowl kezdődoboz
Minden meccset lejátszó (sorsolt)* - Blood Bowl csapat
Legtöbb TD (gól)                      -  figura
Legtöbb CAS (sérülés)              -  figura
Legtöbb meghalt játékos         -  figura
Legjobb újonc**                       -  figura
Citrom-díj***                               - figura

Megjegyzés: a "legtöbb x" minősítés játékosra vonatkozik, vagyis nem pl. a legtöbb gólt elérő csapat kapja a jutalmat, hanem az a csapat, amelyben a legtöbb gólt elérő játékos szerepelt.

* - Csak abban az esetben kerül kiosztásra, ha lesz ilyen csapat. (Minden meccset lejátszó, ill. halottal bíró.)

** - Újonc, aki az OBBLM-ben még nem szerepel. (Természetesen nicknév csere nem tesz valakit újonccá.)

*** - Az utolsó helyen végzett csapat azok közül, akik legfeljebb két helyettesítéssel minden meccsüket lejátszották.

Tombola

Részvételi feltételek

A tombolajátékban részt vehet minden, a ligában induló edző, kivéve a szervezők (és hozzátartozóik).
Minden, tombolát árusító klubban vásárolható tombolajegy 100 forintért, egy mérkőzés alkalmával fejenként maximum 2 darab. A tombolasorsolásra az alapaszakasz végén vagy a döntő idejében kerül sor.

Nyeremények

A tombola nyereményeinek meghatározása folyamatban.

Korábbi nyeremények (a 2016-os szezonból) megtekinthetők a tombola aloldalon.

Totó

A 2016-os sikeres totójátékot követően 2017-ben is megrendezzük a totót, aminek keretében fordulónként a megszokott 12X tippekkel lehet a mérkőzések kimenetelére fogadni. A végső győztest díjjal jutalmazzuk, de a telitalálatos szelvények tulajdonosai is számíthatnak meglepetésre, így mindvégig érdemes lesz tippelgetni!

Szervezők

A 2017-es ligát szervezők elérhetősége:

discreet - kisguciilles
Swifty - swifty.coninor

a Google mail-en.

OBBLM admin és dev:

Kopi 

Kérdésekkel a kapcsolat űrlapot vagy a szervezők gmail-es címét célozd meg.